چگونه به هدفمان نزدیک شویم؟

هدفت را دوست داشته باش.

هدفمان چیست؟

در ابتدا باید بگردیم و از هدفی که داریم مطمئن شویم؛ که اگر در تنگنا قرار گرفتیم، رهایش نکنیم. آنقدر آن هدف را دوست داشته باشیم که فقط به رسیدن فکر کنیم و نگران ناهمواریِ مسیرمان نباشیم. عاشق هدفمان و راهی که درآن قرار می‌گیریم باشیم. عاشقی که بنشیند و فقط عاشق باشد، به معشوقش نمی‌رسد. عاشقی رسوایی و کوه کندن می‌خواهد.

موانعنت را پشت سر بگذار و شوق رسیدن را تجربه کن. اگر چند هدف داری، اول آن هدفی را انتخاب کن، که بیشتر تو را ارضا می‌کند، و با داشتنش حالت خوبتر می‌شود. قطعا اولویت‌بندیِ اهدافت کار دشواری نخواهد بود، اگر خودت را بشناسی و به سلیقه‌ات اعتماد داشته باشی!

 

« من برای اینکه عشقم را ثابت کنم، هنوز هم درحال کندنِ کوه هستم.»

 

نا امیدی تبر می‌زند!

نا امید نشوید؛ زیرا ناامیدی از ریشه می‌سوزاند و نابودت می‌کند. امید که داشته باشی، هر شکست را غنیمت می‌شماری و تلاشت را بیشتر می‌کنی. بسیاری از انسانها هستند که حتی با نقض عضوشان ناامید نشدند و حتی با اشتیاق بیشتری کارشان را ادامه دادند.

پس حالا که خداوند مهربان به شما زندگی داده، در هر شرایطی که داری از آن نهایت استفاده را بکن. همه مشکل دارند؛ و با این مشکل‌ها و حل آنهاست که تجربه کسب می‌کنیم و پخته می‌شویم. شاید در همین سرو کله زدن با مشکلات راهمان را پیدا کنیم و به پیش برویم. پس از هیچ مانعی نترس و راهت را ادامه بده. ترس که داشته باشی، ناامید هم می‌شوی. ترس و ناامیدی آنقدر آسیب‌زننده هستند که تو را از هر کاری باز می‌دارد.

 

«من خیلی آدم ترسویی بودم. شاید هم، زمانه، مرا ترسو کرده بود. ترس از تایید نشدن، از تردشدن، مسخره شدن. ولی پنج ماهی است که ترسم فراری شده و شجاعت و امید جایش را پر کرده. همین الان که برایتان می‌نویسم، بر ترسم غلبه کرده‌ام و حرفها و نوشته‌هایم را با شما عزیزان در میان می‌گذارم. در این روزها فقط نوشتن است که مرا آرام می‌کند و مرا از هر دغدغه‌ای دور نگه می‌دارد.»

 

پشتکار، شرط اصلی

کوه کندن عاشق اینجا معنا می‌گیرد؛ یعنی با تلاش و پشتکار. در هر کاری اگر سماجت و پشتکار نداشته باشی، موفقیتی در کار نخواهد بود. از درس خواندن گرفته تا هر کار و فعالیت دیگری، تا تمرین و تکرار نباشد، موفقیت هم نخواهد بود. تمرین و تکرار همان پشتکار است که اگر نباشد و به کار گرفته نشود؛ همیشه پوچی به سراغت می‌آید.

 

وقتی می‌توانید استعداد خود را کشف کنید که به دنبالش بگردید و دنبالش کنید. استعداد با پشتکار و تلاش است که نمایان می‌شود. اگر پشتکار و تلاش نباشد، استعدادت در کلام باقی می‌ماندو پیشرفتی صورت نمی‌گیرد.

 

«من از قبل می‌نوشتم؛ ولی نوشتنم تنها نوشتن بود. با علائم نگارشی و تکنیک‌های نوشتن هیچ آشنایی نداشتم. بعد از آشنایی با استاد و کلاس‌های مفیدشون، هر روز نوشتن و تکنیک‌های نوشتن را آموختم و الان محکم‌تر قدم بر‌دارم.»

 

«بسم‌الله. قدم بردار و خودت را کشف کن»

 

 

موفق باشید و پایدار

اعظم کمالی

اعظم کمالی

azamkamali.ir

متولد فروردین1367. دارای مدرک لیسانس در رشته‌ی علوم سیاسی

3 دیدگاه در “چگونه به هدفمان نزدیک شویم؟

  1. لازم به تایید این کامنت نیست
    فقط خواستم جسارتا بگم پشت زمینه متن تون اگه ساده و تک رنگ باشه به خوانایی متن بیشتر کمک میکنه
    در کل لذت بردم از محتوای سایتتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 11 =